Memoria

Překlad jedné z nejlepších adventur posledních let

HOTOVÁ ČEŠTINA v.1.01 KE STAŽENÍ - funguje na Steamu a DVD verzi (trojjazyčné). Na GOGu nefunguje. V 1.01 je několik oprav, hlavně překlepy a nesoulad mezi textem a dabingem (přímo v anglickém textu). Instalátor je velký, protože obsahuje videa s českými titulky. Poznámka - v okně uložených pozic se objevují nepřeložená slova Autosave a Quicksave. Nevím proč, ale nejsou součástí textů, proto jsme je nemohli přeložit.
Oprava chyb - i když angličtina Memorie dopadla mnohem lépe než u Drakensangu nebo Risenu 3, přesto bylo na několika místěch (naštěstí nepodstatných, nemusíte na ně při hraní narazit) napsáno něco úplně jiného, než bylo řečeno v dabingu. A na pár místech je to naopak, dabing je špatně a text dobře.
Technické potíže - vytažení textů probíhalo poměrně hladce (s důkladně zakódovaným Mad Maxem se to vůbec nedá srovnat), horší to bylo s implementací, protože jsme párkrát narazili na problém, který nám znemožňoval hru spustit. Na konci jsem si dělal legraci, že po našich zásazích hra stále ještě funguje. Nepříjemná byla také nepřehledná struktura dat, texty byly rozházené a bylo snadné udělat chybu nebo opominout přeložit nějakou větu.
Proč nedělám nejdřív první díl Chains of Satinav? - mohl bych odpovědět, že Memoria je lepší, ale důvodů je více. Obě adventury bychom v dohledné době nezvládli přeložit, protože prioritu by měly jiné projekty. Proto jsem si vybral jednu, tu lepší. Memorie také mnohem více využívá lore světa TDE/DSA, které mě zajímá. Objevuje se zde například událost, která je v Drakensangu zmíněna v jedné knize (bonusové knize - pouze v naší češtině). O češtinu do jedničky ale nepřijdete, protože ji přeložili kolegové z týmu ADV Dream - viz zde.
Názvosloví - zachováváme názvosloví, jaké jsme vytvořili pro RPG Drakensang.
Typ hry - fantasy adventura, 2 zdánlivě nesouvisející ale propojené příběhy, 2 hratelní hrdinové (ptáčník Geron a princezna Sadja), výborné dialogy a postavy, nápadité hádanky, využití kouzel v úkolech, hodnocení 7-9/10 (recenze L.Jiříkové).
Vzkazy pro nás - vzkazy nám můžete psát na fórum prekladyher.eu.


    Shrnutí událostí z Chains of Satinav

 - Memoria má sice svůj vlastní, samostatný příběh, ale navazuje na Chains of Satinav, takže pokud jste první díl nehráli, může se vám hodit toto uvedení do děje. Obě hry začínají v království Andergast, o kterém jste mohli slyšet v Drakensangu (pochází odtamtud mág Jost). Je známé svou magickou akademií (sídlí v hlavním městě Andergastu), dodržováním různých tradic a nedůvěrou k cizincům, ale to není jádro našeho příběhu. Před lety království strašil zlými vizemi podivínský mudrc a než skončil z rozkazu krále na hranici, označil malého Gerona, budoucího hlavního hrdinu, za nositele neštěstí. Geron vyrostl a stal se ptáčníkem, ale nikdy se nezbavil stigmatu vyděděnce, na kterém ulpěla zlá předpověď. Zvlášť v zemi plné pověrčivých a nedůvěřivých lidí se mu nežilo vůbec snadno. Někteří sousedi se mu vyhýbali, jiní dokonce vysmívali. Možnost očistit své jméno se Geronovi naskytla ve chvíli, kdy se začaly zjevovat hejna agresivních vran, které ve dne útočily a v noci lidi strašily ve snech. Zatímco si poddaní šuškali, že se věštcův duch vrátil, aby se pomstil celému Andergastu, Geron přijal úkol vypravit se za hranice země a odhalit zlo, se kterým si nikdo nevěděl rady.
 - Na své pouti potká zvídavou vílu Nuri pocházející z jiného, féerického světa plného divů a magie. Ta se přidá ke Geronovi a hraje pak důležitou roli v příběhu.
 - SPOILER z konce jedničky - ve finále se sice Geronovi podaří zlo porazit, ale Nuri z toho nevyjde dobře, ztratí totiž svou původní vílí podobu. KONEC SPOILERU

    Začátek Memorie

 - Memoria navazuje nedlouho poté, co se Geron vrátí domů do Andergastu. Jedna věc, která ho stále trápí, je "událost", která se přihodila víle Nuri. Má velkou motivaci tuto věc napravit, a tak když se dozví, že v lese u města se utábořil tulamidský obchodník Fahi, vydává se ho hledat. Fahi pochází z daleké země a má něco, co by Geronovi mohlo pomoci. Jenže to nebude tak jednoduché, jak se zdá. Geron se záhy dozvídá velice zvláštní příběh jedné odhodlané tulamidské princezny jménem Sadja a netuší, do čeho se to vlastně zaplétá...
 - Víc prozrazovat nebudu, protože bych vás připravil o skvělý zamotaný příběh, který si myslím, že patří mezi nejlepší herní příběhy vůbec (alespoň v posledních letech rozhodně). Memoria sleduje obě dějové linie, jednu s Geronem a druhou se Sadjou, které spějí k velkému finále. Zahrajte si hru!


Autoři: Farflame a jeho tým    /   Úvodní stránka  /  Farflamovy češtiny  /  Videa  /  Články a rozhovory   /