10 rad, jak zvýšit návštěvnost svých stránek

 

OBSAH

I. ČÁST

0. Úvod
1. Obsah a design stránek
2. Zapamatovatelná adresa

II. ČÁST

3. Registrace ve vyhledávačích
4. Výměnné systémy reklamy

III. ČÁST

5. Výměna odkazů
6. Knihy hostů
7. Statistiky návštěvnosti

IV. ČÁST

8. Spamming
9. Plakáty a letáky
10. Bezplatná inzerce

11. Shrnutí


I. ČÁST

0. Úvod

V následujících deseti krátkých kapitolách najdeš popis a hodnocení různých metod propagace svých stránek. Při psaní jsem vycházel především z vlastních zkušeností, čerpal jsem však i z jiných převážně zahraničních zdrojů na internetu (adresy některých z nich najdeš u příslušných kapitol). Doufám, že tento text bude přínosný nejen pro začátečníky, pro které je určen především, ale i pro zkušenější webmastery.

1. Obsah a design stránek

Kvalita tvých stránek nemá prakticky žádný vliv na počet nových návštěvníků, významně však ovlivní, jaké procento návštěvníků se bude pravidelně vracet. Aby bylo toto procento co nejvyšší, snaž se držet těchto jednoduchých zásad:

Nabídni zajímavý obsah
Nic proti fotkám tvé rodiny, ale pokud tvé stránky neobsahují nic jiného, nepomůže jim ani sebelepší propagace. V ideálním případě by na tvých stránkách měli návštěvníci najít co největší množství materiálu o jednom či více tématech, která zajímají i někoho jiného než tebe. Lepší je zpracovat jedno téma do hloubky, než několik povrchně.

Design podřiď obsahu
Až příliš často se tvůrci stránek snaží zakrýt nedostatek obsahu záplavou laciných a okoukaných grafických efektů. V tomto případě platí, že méně znamená více - graficky přeplácaná stránka se pomalu nahrává a rozptyluje od vlastního obsahu. Zejména různá "efektní" pozadí vedou k obtížné čitelnosti textu a znechucení návštěvníka (ideální je černý text na klasickém bílém pozadí, případně na pozadí světlých pastelových barev). Rady nejen z oblasti webdesignu najdeš na adresách http://www.glassdog.com/design-o-rama a http://www.jeffglover.com.

Aktualizuj
Pokud se na tvých stránkách nic nemění, návštěvníci nemají důvod se vracet. Pravidelně své stránky rozšiřuj a dej o provedených změnách na viditelném místě vědět. Dobrým magnetem zejména u kontroverznějších stránek je publikování ohlasů návštěvníků.

2. Zapamatovatelná adresa

Pokud chceš, aby se k tobě návštěvníci mohli snadno vracet, pořiď si krátkou a snadno zapamatovatelnou adresu a umísti ji na viditelném místě (nejlépe v horní části první strany). Krátké adresy zdarma (přesněji řečeno za zobrazení banneru při přesměrování či za jinou podobnou kompenzaci) poskytuje například společnost V3 Redirect Services (http://come.to). Stačí si zaregistrovat třeba http://come.to/10rad a v jednoduchém formuláři vyplnit svou skutečnou adresu.Další výhodou je možnost přesunu svých stránek na jiný server, aniž by bylo nutné měnit svou adresu.

>> II. ČÁST


I. ČÁST | II. ČÁST | III. ČÁST | IV. ČÁST