10 rad, jak zvýšit návštěvnost svých stránek

 

OBSAH

I. ČÁST

0. Úvod
1. Obsah a design stránek
2. Zapamatovatelná adresa

II. ČÁST

3. Registrace ve vyhledávačích
4. Výměnné systémy reklamy

III. ČÁST

5. Výměna odkazů
6. Knihy hostů
7. Statistiky návštěvnosti

IV. ČÁST

8. Spamming
9. Plakáty a letáky
10. Bezplatná inzerce

11. Shrnutí


 

II. ČÁST

3. Registrace ve vyhledávačích

Toto je zřejmě nejdůležitější krok ke zviditelněnění. Některé tzv. full-textové vyhledávače - z českých je to např. Kompas (http://kompas.seznam.cz) - prohledávají internet automaticky, do většiny však musíš své stránky sám zařadit. Zde je přehled vyhledávačů, do kterých se můžeš zaregistrovat:

Velké české vyhledávače:
Seznam (http://www.seznam.cz)
Největší česká vyhledávací služba, registrace však trvá asi měsíc.
Atlas (http://www.atlas.cz)
Odkaz se po vyplnění formuláře objeví automaticky většinou během několika minut. Spolu se Seznamem vyhledávač, ve kterém nebýt znamená neexistovat.
Zmije (http://www.zmije.cz)
Včetně hodnocení stránek (někdy dost neobjektivního, stejné stránky registrované ve více kategoriích mohou mít značně rozdílný počet hvězdiček).
Centrum (http://www.centrum.cz)
Nový velký vyhledávač spuštěný v září 1999 s masivní podporou Telecomu. Vyznačuje se neetickými praktikami - vykrádáním odkazů z jiných vyhledávačů atd.

Menší české vyhledávače:
Uzdroje (http://www.uzdroje.cz)
Oko (http://www.oko.cz)
Caseova křižovatka (http://web.telecom.cz/sikyr/seznam.htm)
Rozcestník (http://frenstat.phobos.cz/cesta)
Kamelot (http://web.iol.cz/kamelot)
Vokno (http://www.vokno.cz)

Slovenské vyhledávače přijímající i české stránky:
Katalóg (http://www.katalog.sk)
Surf (http://www.surf.sk)
Mám to! (http://www.mamto.sk)
Oáza (http://www.oaza.sk)

Při registraci zpravidla zadáváš název stránky, její adresu a krátký popisek. Má-li být registrace efektivní, je třeba dodržet tato pravidla:

Název musí začínat jedním z prvních písmen abecedy nebo číslicí
Důvod je jednoduchý - jednotlivé stránky jsou uvnitř jednotlivých kategorií řazeny abecedně podle názvů. Druhá nejlepší volba je název, který bude v abecedě mezi několika posledními.

Název a popisek musí obsahovat maximum klíčových slov
Při hledání určitého slova se většinou zobrazí jako první ty stránky, které mají hledané slovo v názvu nebo popisu. Proto je dobré, když název a popis obsahují co nejvíce slov v prvním pádě charakterizujících obsah tvých stránek.

Každá stránka by měla mít ve své hlavičce definovaná klíčová slova
Na to, jak se to dělá, se podívej např. do zdrojového kódu této stránky.

Zaregistruj se do co největšího počtu kategorií
V čím více kategoriích budeš, tím spíš tě někdo najde. Mnohonásobnou registrací však riskuješ hněv správců vyhledávače znamenající odstranění všech tvých záznamů. Optimální je zaregistrovat se do 2-4 dobře zvolených
kategorií.

4. Výměnné systémy reklamy

Výměnná reklama funguje na jednoduchém principu - ty poskytneš na svých stránkách prostor pro zobrazení reklamních bannerů  (zpravidla obrázků 468x60 pixelů ve formátu GIF nebo JPG) a za to se tvůj banner zobrazuje na stránkách ostatních účastníků systému. Výměnný poměr je většinou 2:1, tzn. pokud se na tvých stránkách zobrazí dva cizí bannery, tvoje reklama se zobrazí jednou někde jinde. Různé služby se liší výměnným poměrem, spolehlivostí, poskytovanými statistikami a možnostmi ovlivňovat, kdy a kde se tvá reklama zobrazí. Mně osobně se nejvíc osvědčil BillBoard CZ (http://www.billboard.cz) (pozn. říjen 1999: BillBoard sice zavedl také možnost výměny ikon a tzv. čtverců, ale je stále přetížený, takže se často vůbec nic nezobrazí, tzn. nejsou připočteny žádné kredity za poskytnutí prostoru pro reklamu),  ale můžeš zkusit i konkurenční Mr. Linx (http://mr.linx.cz).
Vzhledem k tomu, že CTR (click-through rate - poměr počtu zobrazení banneru a počtu kliknutí na něj) běžného banneru se pohybuje od 1 do 4%, je účinnost výměnné reklamy poměrně malá a vyplatí se ji používat jen jako doplněk k jiným metodám. Pokud tě zajímá problematika tvorb
y bannerů a zvyšování jejich úspěšnosti, podívej se na adresu http://www.bannertips.com.

>> III. ČÁST


I. ČÁST | II. ČÁST | III. ČÁST | IV. ČÁST | Home