Pojeďte s námi do Dubaje

P o n d ě l í

Dnešní den je výjimečný tím, že nás dnes odpoledne a  v noci čeká snad nejzajímavější část naší výpravy Desert Safari  - výprava do pouště.
vstup do museamoderní část Dubaje je krásná a každý dům je trochu jinýRáno ale snídáme a jdeme do místního musea. Za 3,-- Dhs si prohlédneme velmi hezkou exposici umístěnou především v podzemí. Je zde možno vidět jak starou Arábii v množství zajímavých ukázek a to jak běžného života, bydlení, tak i obchodování. Je možno projít jako arabskou hospodu (nebo snad kavárnou?), tak i kovotepeckou dílnou a nahlédnout do soukromí arabských žen i mužů. Zajímavý je i vývoj tohoto nového státu. Je až s podivem, jak velké peníze na malém místě dovedou změnit vyprahlou a neúrodnou zemi. Na horkém slunci muzejního dvora je několik ukázek obydlí a lodí. Zajímavou historií procházíme celé dopoledne. Před polednem odcházíme a po nezbytné prohlídce nejrůznějších obchůdků, kterých je na cestě k hotelu desítky a desítky, obědváme a končíme u bazénu na střeše hotelu..

V 15:30 přijíždí před hotel terénní Toyota 4WD s obsahem 4500ccm. Nasedáme a vyrážíme z města ven. Řidičem tohotočekáme na další účastníky výpravy vyjíždíme do pouštěauta je Syřan, který již tři roky snad každý den odváží turisty do pouště. Na samém konci Dubaje, v nejluxusnější části zastavujeme před hotelem, který zapadá do krás a bohatství této části a přibíráme dalšího do auta. Při nezbytném představování se z blonďáka s bříškem vyklube Australan z Melbourne. Podle něj je zde pracovně – ale to až zítra. Dnes je na dovolené. i poušť má svoji krásuAž později se ukázalo, že je rozhodčí golfu a zítra se účastní jakéhosi golfového turnaje, kterých se v tomto městě pořádá ročně několik desítek. Opouštíme město a po cca 1 hod jízdy zastavujeme na kraji pouště. Vystupujeme a čekáme další část výpravy. Jak zjišťujeme, tak na tomto místě se sejdou všechna auta, která přivezou turisty. Společně pak odjedou do pouště, aby v písečných dunách zažili pravé pouštní safari. Poté dojedeme do beduínské vesnice, kde na nás čeká večeře. Alespoň tak hovoří průvodci i nabídky cestovních kanceláří.

Fotografujeme poušť, velbloudy i sebe. Australan vše přehlíží s klidem, který je opřen o tvrzení, že 80% Austrálie je poušť. Nic tedy pro něho nového – ale když už je tu a všichni mu to doporučují……

Jeho klid však vzal za své ve chvíli, kdy se nás na tomto místě shromáždilo asi deset automobilů a vyjeli jsme. Poušť je pro našinceza několik okamžiků jsme takhle jeli i my opravdu kouzelná. Je to místo, kde bych jistě nechtěl a ani neuměl žít, ale má svoji krásu i romantiku. Nekonečně se táhnoucí.obrovské písečné duny  tvarované všudypřítomným větrem. A do těchto měkkých kopců se naše karavana vřítila rychlostí, která brala dech. Přejíždíme ostré vrcholky, boříme se do hlubokých údolí, závodíme s ostatními na svazích, po kterých jezdí auta proti všem fyzikálním zákonům. Až do této chvíle jsem si vůbec nedovedl představit, jak se dá s autem jezdit, kde se dá  projet. Nedovedl jsem si představit, jak se jezdí na hraně desetimetrové duny, na samém vrcholku ve 45 stupňovém náklonu. Po vyjetí na vrchol se s vámi písečná hrana utrhne a auto padá na druhou stranu duny….  Nedá se popsat jaké pouštní safari je. Vše, co zde napíšu, bude vypadat buďto jako přehnané, nebo jako nezajímavé. Jedinou radu mám – zkuste to. Je to věc, na kterou nezapomenete.

západ slunce na pouštiPo cca hodině a půl skákání, kde pevně zapnutý bezpečnostní pás je skutečně nutný, zastavujeme na vysoké duně. Fotografujeme poušť, někteří sjíždějí písečný svah na snowbordovém prkně. Všichni čekáme na západ slunce. Je teplo, všudypřítomný vítr profukuje na písečném kopci a do písku, který je donekonečna okolo nás zapadá slunce….

vše připraveno - zapálit vodní dýmku, arabská káva ......Po západu nasedáme opět do aut a jedeme do beduínské vesnice. Tam je pro nás – jako ostatně každý den pro turisty vše připraveno. Na ohni se smaží jakési místní koblihy, podává se k nim arabský čaj a arabská káva. Pro každého, kdo má zájem, je připravena vodní dýmka. Zde také prodávají alkohol. Nakupovat jsem ale nebyl. Za nějakou dobu jsme pozvání na večeři. Jídla hodně – maso, přílohy, zelenina, saláty i ovoce. Po jídle si každý může dát sladkosti podle libosti. Také pití ve vychlazených plechovkách je dostatek. Sedíme na zemi u nízkého stolku a sledujeme vystoupení břišní tanečnice. Kolem jedenácté hodiny vše končí a lehce po půlnoci se vracíme do hotelu. Je to opravdu náročný týden.