Test především českých výrobků

 

K testu jsme před náročnou a dlouhou cestu dostali:

- dva páry pneumatik Mitas E09 Dakar /140/80/17 + 90/90/21/

- 4ks zesílených duší /motokrosové/ od firmy T-Gum /Mitas/

- 20 litrů oleje Repsol 10W/40 -polosyntetický

- dva páry brzdových destiček GOLDFREN

- 4ks řetězů ČZ 520 a 525 SDZ

a teď závěr:

- Pneumatiky jsme ojížděli při rychlostech kolem 100-120km/h -někdy i rychleji!  Během celé cesty jsme NEMĚLI žádný defekt! A to jsem jeli po náročné cestě -ostré kamení a pod.!!! Kameny cestou odřezávaly kusy špalků, ale nepodařilo se ani jednomu prorazit plášť ani duši. Celkem na jeden pár bylo najeto přes 12500km a pneumatikám zbývalo ještě cca 2000 km "života".

- Motocrossové zesílené duše držely tlak skvěle a vzájemně spolupracovaly s pneumatikama. Dofoukávat bylo třeba asi 3x , ale v rámci tolerance - úbytek tlaku 0,1-0,2 at. /najeto 15000km/

- Olej mazal motory spolehlivě a v motorech nebyl zjištěn žádný úbytek během cesty. Výměny byly každých 7000km.

- Brzdové destičky plnily funkci dokonale - v předu směs S3 racing a v zadu směs AD. S3 i po 15000 tis. vypadají dobře, kotouče se neojíždějí. Na Tenere, kde jsou pevné kotouče docházelo někdy k pískání. Na zadních kotoučích destičky vydržely cca 12000 tis.- cestou se hodně brzdilo jen zadní brzdou!!!

- Řetězy fungovaly skvěle i v náročném písčitém a prašném prostředí. Pokud jsme jeli pískem, tak se řetěz nemazal, aby se na mazivo nelepily nečistoty. V porovnání s originály DID jsou srovnatelné. Na dvouválci nebylo skoro třeba řetěz napínat, na jednoválci po 4000km.