Napsali na : www.idnes.cz:
Česká posádka absolvuje finálový závod vozů GT3 v Itálii

Lacko a Jiřík pojedou s corvettou

Corvette Z06 GT3
15.09.2006 12:20 - M u g e l l o  -  Adam Lacko je samá změna. Ještě minulou neděli závodil s tahačem v belgickém Zolderu, teď vyzkouší evropský šampionát vozů GT3. Společně s Jaromírem Jiříkem, který doposud úspěšně na tratích vodil černé lamborghini, se podělí o řízení stříbrné corvetty. Společně nastoupí do finálového dvouzávodu evropského šampionátu vozů GT3 na trati v italském Mugellu.
 
Nový evropský šampionát vozů GT3 se sice již pomalu chýlí k závěru, avšak ještě před samotným finále připravil českým fanouškům jednu překvapivou novinku. V posledních dvou závodech, které se o tomto víkendu uskuteční na okruhu v Mugellu, se na start pod hlavičkou holandského týmu Carsport Callaway postaví s vozem Corvette Z06 i česká posádka ve složení Adam Lacko a Jaromír Jiřík.
 
Zatím co pro Jiříka, který absolvoval celý letošní seriál, je to bude další z řady závodů, Lacko si v Itálii odbude seriálovou premiéru. Oba jezdci měli krátkou příležitost si nový vůz vyzkoušet na okruhu v Brně. Ve středu ještě před odjezdem do Itálie tam s celým týmem alespoň krátce testovali.

"Jsem spokojen. Měli jsme sice malé potíže s tlakem oleje, ale přesto jsem jezdil lepší časy než s lamborghini," uvedl hodnotil první pocity Jiřík. "Budeme mít ještě příležitost testovat v Mugellu před závodem. Musíme vyladit nastavení vozu, ale taky třeba provést úpravy volantu a pedálů."

Jiříkovi, který byl doposud jediným českým zástupcem v novém seriálu, se v těchto závodech daří. V dosavadních kláních vybojoval i přes různé technické problémy vozu Lamborghini Gallardo GT3 dva mistrovské body a teď by rád přidal další.

"Samozřejmě uděláme vše pro dobrý výsledek," říká Jiřík. "V testech byl Adam rychlejší než já, ale potřebuji se s tímhle autem ještě trošku sžít. Oproti Lamborghini je to pro mě velká změna."

"V corvettě jsem odkroužil asi 35 nebo 40 minut. Ze začátku to bylo opatrné, ale nakonec si myslím, že to není špatné. Srovnávat to s DTM nebo saleenem to samozřejmě nejde, GT3 má mnohem blíže k sériovému autu, ale svezení je to příjemné. Test v Brně probíhal na suchu, v Mugellu to vypadá na déšť po celý víkend, mohlo by to být hodně zajímavé," prohlásil Adam Lacko.

Konkurence ve finálovém závodě však bude veliká. Na startu obou závodů se seřadí téměř padesát vozů a velká většina z nich má i šanci bojovat o prvenství. Mezi nejúspěšnější v dosavadních závodech seriálu patřili značky Viper, Aston Martin, Porsche a Ferrari. Ty již vybojovali vítězné vavříny. Značce Corvette se to doposud nepodařilo, i když poslední závody naznačili, podobně jako v silnější kategorii GT1, jejich stoupající formu.

Petr Gabriel