Napsali na: www.motormix.cz:

GT3: Adam Lacko a Jaromír Jiřík s corvettou v Mugellu

15.09.2006 09:53 - 

Poslední podnik evropského šampionátu GT3 hostí italské Mugello. GT3 zaznamenaly hned ve svém premiérovém ročníku obrovský boom. Ve čtyřech dosud odjetých závodech startovalo v průměru 42 vozů sedmi různých značek, přičemž při nedávném závodě v Dijonu měly mezi nejlepšími deseti v cíli zastoupení všechny automobilky.

Pro závod v Mugellu se do startovního pole vrací tým DAMAX provozující vozy Ascari, takže tentokrát se na startu objeví vozy osmi různých značek!
Série GT3 je určena pro amatérské závodníky, závodní víkend se skládá ze dvou samostatně bodovaných jízd, přičemž boduje prvních osm v cíli systémem známým z F1. Každá jízda trvá 1 hodinu a během ní musí každý vůz absolvovat zastávku v boxech s povinnou výměnou jezdců.

Pro závod v Mugellu bude mít ve startovní listině dvojí zastoupení také Česká Republika. Jaromír Jiřík se objevoval v průběhu celé sezóny v barvách S-Berg Racingu společně s Marcem Bassengem a Hansem Knausem za volantem Lamborghini Gallardo GT3. Tentokrát ovšem pojede společně s Adamem Lackem v nizozemském týmu Carsport Callaway a jejich závodním náčiním bude Corvette Z06 GT3. Pravidla ukládají týmům nasazovat do závodu 3 vozy, český tým zatím disponuje pouze jedním, proto tedy nastupuje pod hlavičkou Nizozemců.

Zatímco Jaromír Jiřík už letos dvakrát dosáhl na body, pro Adama Lacka bude závod Mugellu premiérou s vozem GT3.

Adam LACKO
„V corvettě jsem se poprvé svezl ve středu v Brně a odkroužil s ní asi 35 nebo 40 minut. Ze začátku to bylo opatrné, ale nakonec si myslím, že to není špatné. Srovnávat to s DTM nebo saleenem to samozřejmě nejde, GT3 má mnohem blíže k sériovému autu, ale svezení je to příjemné.

Uvidíme jak se nám bude dařit mezi ostatními. Test v Brně probíhal na suchu, v Mugellu to vypadá na déšť po celý víkend, mohlo by to být hodně zajímavé.“

Jaromír JIŘÍK
„V porovnání s lamborghini, s nímž jsem jel předchozí závody, je corvetta svým chováním trochu jiná. Je více přetáčivá, agresivnější a podle mne má blíž k závodnímu autu než gallardo. Závod v Mugellu bereme jako zkušební, ale rádi bychom si sáhli alespoň v jednom závodě na body.

Jestli ovšem bude pršet, bude to těžké, na vodě s tímhle autem nemáme vůbec žádné zkušenosti. Pro mne osobně to bude o to těžší, protože je corvetta větší ‚dravec‘ než gallardo.“

 

BPA