CQ RJ/WW RTTY 2005 OL5T


Stanoviště: TESLA Hloubětín
Závodní značka: OL5T
Kategorie: SO HP 80
Operátor: OK1TNM Rudy
QSL via OK1TNM

Já před závodem

     Stejně jako loni jsem se chtěl účastnit i letošního CQ RJ/WW RTTY. Tentokráte oproti loňskému roku jsem ho pojal více zodpovědněji. S Pepou AXB jsem dopředu domluvil možnost vysílání z TESLY. Byl jsem s ním domluvený, že celé pracoviště budu mít jenom pro sebe a on odtud nepojede. Přemýšlel jsem, co ještě můžu oproti loňskému roku vylepšit. Nakonec jsem toho moc nevymyslel a zůstal jsem u našich tří antén. Hlavní a poslechová anténa byl DIPOL, pak následovaly SLOOPRy na W a JA. U každé antény byl jeden kilowatový lineár. Protože nemůžeme mít pevně nainstalovaný SLOOPER na JA, tak jsme se ještě před závodem sešli s Pepou a anténu znovu nainstalovali. Anténu jsem naposled používal na CQ WW SSB a tak nám instalace nezabrala tolik času. Veškeré antény jsme změřili a vyladili do pásma RTTY. Večer, když Pepa už odešel, jsem se zabýval vysílacím pracovištěm. Musel jsem propojit výkonové děliče, lineáry, veškeré klíčování a vyladit lineáry. Abych správně rozložil budící výkon všech lineárů, musel jsem použít jako budič jeden z mých lineárů 4xGU50. Na jaře jsem si pořídil nový transciver ICOM IC-756 PRO II a byl jsem moc zvědavý, jak mi to s ním teď půjde. Protože jsem se chtěl zase o něco zlepšit, domluvil jsem se dostatečně dopředu o zapůjčení naší klubové značky OL5T. Do TESLY jsem jel rovnou z práce a ještě jsme s Pepou doladili některé mouchy. Pak jsem ho odvezl na vlak a zašel jsem si koupit něco k jídlu. Na večeři jsem si došel k Číňanům. Loni jsem se jezdil vyspat domů, tentokráte jsem volil z časových důvodů raději spánek v klubu na zemi. Nebylo to nic moc pohodlné, ale ušetřil jsem si čas jízdy.

      Vše jsem si vyzkoušel a šel jsem si na chvilku lehnout. Vzbudil jsem se dvě hodiny před závodem a uvařil jsem si na probuzení kafe. Pak jsem pozapínal všechny lineáry a začal jsem zkoumat, co se děje na pásmu. Na pásmu byl podezřelý klid. Nevěnoval jsem tomu extra pozornosti a říkal jsem si, že si nějaké místo vždycky najdu. Vyčkával jsem začátku a už se těšil na závod. Jakmile padla 2:00 hodina, změnilo se klidné pásmo v jeden velký rachot. První spojení jsem navázal s F6KAR ve 2:00:40 na 3588,4, pak následovaly další evropské stanice. V 2:34 jsem našel dobrý násobič A61WJ, za chvíli A45WD. V 3:18 UTC jsem dělal prvního Američana K5ZD ze 4 zóny. K ránu mne zavolal příjemný dvojitý násobič HC8N a měl jsem klid od 8 zóny. Celou dobu jsem střídal občasné hledání násobičů s výzvou a neslo mi to i své ovoce. V 9:00 jsem si dal něco k jídlu a šel unavený spát. Budík jsem si nastavil na 15:00, ale už ve 14:00 jsem se probudil. Vysílání jsem opět začal okolo 15:30 s menším výkonem, ale první spojení jsem měl až v 15:57 s DG1MFI, pak následoval DG0ETE a dlouho nic. Připravoval jsem se na hledání nějakého Japonce, ale v 23:26 jsem pouze udělal cenný násobič JT1CO. Mezitím mne volaly násobiče ze 17 a 18 zóny a Evropské stanice. V 23:52 mne zavolal VK6HD z 29 zóny. To byl začátek sbírání násobičů. Za chvíli následoval CN8KD. K ránu jsem pokračoval dále s pěknými spojeními s VP9/K9LY, PJ2B, HI3TEJ a PJ7/K7ZUM. Spát jsem šel o něco dřív, jelikož mne už opravdu dlouho nikdo nevolal a na pásmu už nikdo jiný nebyl. Měl jsem už polovinu závodu za sebou a myslel jsem si, že toho už moc neudělám. Vstal jsem okolo 14:00, ale ještě jsem si na chviličku jenom lehnul. Vysílat jsem začal až kolem 16:00, ale vyskytly se první problémy. Ukázal se vadný kontakt u tuneru SLOOPRu na JA. Než jsem na to přišel, hledal jsem chybu všude možně, a uteklo mi tak 15 minut času. Dokonce jsem předělával i anténní konektor. Byl jsem rád, když jsem vše dal opět do pořádku za 15 minut. Spojení jsem opět navázal v 16:47 a znovu se mi vrátila dobrá nálada. Bohužel, stanic v logu již moc nepřibývalo. Asi 2 hodiny před koncem závodu mi odešlo výkonové relé u Pepova lineáru. Naštěstí jsem měl ihned po ruce nové a jenom ho zasunul do patice. Poslední násobič byl TA7EB v 1:36. 7 minut před koncem jsem si ještě zažil krásný pileup. Vše jsem rychle po vypínal a šel spát.

     Z toho závodu jsem měl obrovskou radost, jelikož se mně podařilo navázat najednou tolik spojení a násobičů. Propříště jsem se poučil, že závod přináší i problém, kam s odpadním teplem, a tak si příště beru s sebou i kraťasy.

      Závěrem bych chtěl poděkovat Pepovi za jeho pomoc a možnost vysílaní. Klubu OK1KHL bych chtěl poděkovat za možnost využití klubového lineáru a závodní značky OL5T. Také bych neměl zapomenout na poděkování všem, co mne zavolali a budu se těšit zase za rok.

Sorry but the search applet requires a java aware browser. java aware browser.

Many thanks to Richard, G4ZFE for his assistance