CQ WW SSB 2004 OK5H


Stanoviště: TESLA Hloubětín
Závodní značka: OK5H
Kategorie: SO HP 80
Operátor: OK1TNM Rudy
QSL via OK1TNM

Můj RIG v závodě

     Na tento závod jsem se již začal připravovat v srpnu. Jelikož jsme museli s klubem opustit naše místo a demontovat antény, tak jsem promluvil s Pepou OK1AXB, zda bych se mohl zúčastnit závodu tady z Prahy. Prohlédl jsem si QTH a začal přemýšlet o možnostech antén. Rozhodl jsem se, že si vše vyzkouším v CQ WW RTTY. Pro tento závod jsme s Pepou postavili sloper směrovaný na W a dipol. Po závodě jsem usoudil, že pro dobré umístění v CQ WW SSB je to málo. Postavili jsme tedy ještě jeden sloper na JA a flag pro poslech.
Při poslední návštěvě našeho klubu jsem si zapůjčil PA KVZ1 a byl jsem připravený pro vysílání do dvou ANT. Čtrnáct dní před začátkem závodu jsem si obstaral další PA a rozhodl se pro vytvoření dalšího děliče a vysílání do třech antén. Narychlo jsem tedy začal shánět potřebné součástky a začal s výrobou dalšího děliče. Vše jsem před závodem důkladně otestoval a byl připravený na závod. Zbývalo jenom rozhodnout jakou značku použiji pro závod. Pro dobré umístění jsem chtěl krátkou značku. Vybral jsem si tedy naši příležitostnou OK5H, jelikož OL5T si vybrali kluci Martin OK1FLM a Petr OK1BOA.

      Před závodem jsem si ještě doma odpočinul a uvařil čaj. Těsně před začátkem závodu jsem si našel volný kmitočet a začal dávat výzvu pro poslední testy. Zde jsem začal volat první výzvu do závodu a první spojení se mne podařilo udělat s SP9H, pak následovaly další. Nevydržel jsem však zde dlouho, pro veliké QRM jsem byl nucen hledat jiný kmitočet. Udělal jsem pár stanic při hledání a zakotvil na 3771. Zde jsem vydržel do 01:07 UTC a zase jsem musel hledat nový kmitočet. Nikde jsem se však dlouho neudržel až v 03:56 jsem do 05:27 uhájil 3681 a pak přešel na výhodnější kmitočet na 3753. V 07:37 jsem udělal poslední spojení a jel se domů vyspat. To jsem měl už za sebou 462 spojení. Zpět jsem se vrátil v 16:00 a od 16:10 jsem už zase dával výzvu na 3759. Občas jsem se musel uladit o pár Hz kvůli QRM. V 03:54 jsem přešel na lepší kmitočet 3727 a dařilo se mne zde dělat splitem Američany. Nic není navěky a ani zde jsem nevydržel až do rána, v 05:22 jsem začal vyhledávat násobiče a chvíli se udržel na 3742 a 3769. V 07:30 jsem udělal poslední spojení a jel se domů vyspat abych byl pln sil na poslední moji část závodu. Počet spojení jsem měl 1118 a násobičů 72. Měl jsem z tohoto počtu radost, jelikož jsem si stanovil před závodem cíl 800 spojení a nyní jsem měl už o tři sta víc. Snažil jsem si co nejvíce odpočinout. Na poslední část jsem přijel o malinko dřív, a tak už v 15:52 dělám na mém kmitočtu 3783 první spojení. Protože jsem se snažil vyhledávat násobiče, což se mi moc nedařilo, jsem ztratil kmitočet. Nový jsem získal na 3754, ale díky QRM jsem se postupně pohyboval až na 3757. Během výzvy jsem se snažil vyhledávat násobiče, a tak v 17:07 jsem bez problémů udělal můj poslední násobič XX9C. Podmínky se zdály dobré, jelikož se mne podařilo spojeni i s QRP stanicí, a tak jsem se rozhodl hledat co nejčistší kmitočet. V 22:03 jsem se odladil na 3778. Zdál se být správný, jenom že i zde jsem se musel odladit na 3744, kde jsem byl až do konce závodu. Poslední spojení jsem udělal s DB9JP v 23:58.

      Závod jsem skončil s 1405 platnými spojeními, 13 zónami, 63 DXCC a 121 296 body. Bohužel jsem z nedostatku počtu poslechových antén moc nevěnoval čas násobičům, a tak jsem spíš spoléhal, že mne sami zavolají. Tento závod mne obohatil mnoha zkušenostmi a vím, že do nového závodu musím jít s kvalitními poslechovými anténami, neboť největší problém byl pro mne poslech. Nepodařilo se mne ani jedno spojení s JA nebo s SA. To mne trochu mrzí, i když jsem s výsledkem spokojený.

      Na závěr bych chtěl poděkovat Pepovi OK1AXB za pomoc ve výstavbě antén a možnosti využití. Radioklubu OK1KHL za zapůjčení PA KVZ1 a značky OK5H pro závod. Děkuji všem účastníkům závodu za zavolání a už se těším na příští závod, že mne znova uslyšíme.

Sorry but the search applet requires a java aware browser. java aware browser.

Many thanks to Richard, G4ZFE for his assistance