SHADOWRUN2nd
 
Tvorba postavy
Geneware

HRÁCI VÝBAVA PRAVIDLA DOWNLOAD INFO
POSTAVY GUNY MAGIE LINX Fórum
RUNY DROGY MATRIX IMAGES ARCHETYPY
SEATTLE VEHIKLY NPs

Pravidla 3rd Edition

Jelikož trojka je anglicky, tak to je úplnej konec. Navíc, stejně je pořád co zlepšovat. Hodně toho je u Toasta, takže pro bližší informace odkazuju tam.

Creating the Shadowrunner

Zcela nepochopitelně, nebo naopak velmi rafinovaně má plný mág 25 magických bodů do začátku oproti 35 bodům adeptů. Velmi jednoduše jsme zavedli 35 magických bodů i pro plné mágy.

Geneware

(c) Sepsal KWANGO,
konstruktivní kritika vítána.

Geneware

Geneware je hudbou budoucnosti. Jeho počátky jsou spojeny s výzkumem lidského genomu započatého ještě ve dvacátém století. Postupem doby se vědci naučili ovlivňovat fyziologii člověka tím, že dokázali na krátkou chvíli pozměnit tvorbu a funkci buněk změnou genetického kódu. Zdokonalení těchto poznatků a vývoj technologie opakovaných úprav vznikl úplně nový obor lidských vylepšování - Geneware. Provádění genetických manipulací je však stále ještě velmi nákladné a pro pacienta ne zrovna bezpečné. Málokdo tento zákrok podstupuje dobrovolně. (Ani KWANGO ne J ) 
Prvním krokem celého procesu je zhotovení genetické mapy pacienta. Jedná se o časově i technologicky náročnou operaci, kdy jsou analyzovány vzorky tkáně a krve k určení "zásahových míst" genomu. Na základě této mapy se připraví speciální nosič X - modifikovaný Adeno virus, užívaný během dvacátém století při genetické léčbě. Virus atakuje pacientův genom v místech, které jsou odpovědny za tvorbu a funkci toho druhu buněk, jež chceme pozměnit. Na takto uvolněná místa potom "nosič informace" vloží pozměněnou genetickou sekvenci, která způsobí tvorbu mutovaných buněk, což má za následek růst nového orgánu, případně změnu funkce stávajícího orgánu.

Výhody:

Geneware má mnoho výhod. Především nesnižuje esenci jako kyberware a nemá tak velký vliv na biologickou rovnáhu jako bioware. Samozřejmě účinek není potom tak výrazný jako u jiných zlepšení. Další výhodou je to, že je geneware možné využívat pouze dočasně (permanentní a přechodná alterace). Jestliže virus modifikuje nositelovu DNA, tak ta je neustále kopírována dceřinnými buňkami a změna je pak trvalá. Virus však může být "naložen" pouze fragmentem RNA, která je přepisována pouze ribozómy hostitelské buňky a to tak dlouho, dokud buňka nezemře. Spolu se zánikem buňky zaniká i modifikovaná RNA. Případné zkopírované fragmenty RNA do dceřinných buněk jsou ihned ničeny imunitním systémem buňky. Takto uskutečněná genetická změna má životnost asi 48 hodin, po té už je většina infikovaných buněk mrtvá a tělo se vrací do původního stavu.

Nevýhody:

Samozřejmě všechno má své nevýhody. Gentické mutace s sebou přinášejí nezanedbatelné vedlejší účinky, jako jsou ztráta essence, magie případně lehké až těžké mutace (je libo račí klepeta?). Mágové se zde musí řídit heslem "všechno nebo nic". U magicky aktivních bytostí totiž existuje křehká hranice únosnosti a její překročení vede k TRVALÉ ztrátě magických schopností. Vzrůstající počet genetických manipulací s sebou také nese riziko toho, že se tělo může k těmto mutacím stát imunním, což znamená, že už do sebe takto nic nedostanete. 

Pravidla:

Všechny genetické úpravy mají svůj Drift faktor. Součet všech drift faktorů (včetně přidávaného genewaru)dává Drift index postavy a udává míru genetického narušení těla. Při každé nové genetické úpravě se provádí Genetický test, jímž se zjišťuje přijetí nové úpravy. Test se provádí dovedností doktora proti CČ 4+drift index. Žádný úspěch znamená, že se tělo stalo imunním a už na něm nelze provádět žádné další genetické úpravy, zaváděný geneware se samozřejmě taky neujme. Imunitu lze odstranit geneterapií, která však vymaže všechny dosavadní úpravy a určitě je pěkně mastná. 
Každá postava má svůj limit únosnosti - Drift threshold rovný její essenci (dál jen essence). Po vložení nové úpravy se zjišťuje míra vedlejších účinků, tzn. mutací. To se zjistí hodem essence proti CČ (drift index-essence) samozřejmě všechno zaokrouhleno nahoru. Na množství úspěchů závisí míra mutace.

Úspěchy Efekt
0 -1 esence
1 velká mutace
2 malá mutace
3 kosmetická mutace
4 žádná mutace

Velká mutace

Velké mutace mají za následek některé z následujících efektů: rakovina, selhání imunitního systému, permanentní ztrráta některého fyzického atributu, redukce "kostiček" zranění, ztráta vylepšované schopnosti (geneware nebo bioware nefunguje správně a musí být znovu instalován) atd… Fantazii se meze nekladou.

Drobná mutace

Obsahují některé z následujících efektů: stravovací potíže, alergie, dočasné nemoci, dočasné snížení nějakého psychického atributu (obnova stojí trojnásobek karmy), dočasná ztráta kostiček zranění ….

Kosmetické mutace

změna barvy vlasů, očí, kůže…, ztvrdnutí kůže (jako u trollů, ale bez nějakých bonusů), ztráta vlasů, tělesné změny a každý si určitě vymyslí ty nejodpornější změny, jaké mohou nastat.
Kromě toho všeho je nutno ještě podstoupit test tělem (jenom přírodní tělo, jako u nemoci) proti 10S. Stačí, aby postava přežila, případné zbylé zranění se léčí normálně.

Geneware a mágové

Užíváním genewaru mágové riskují permanentní ztrátu magických schopností. Při obdržení nového upgrade musí podstoupit test magie proti CČ ((drift index-essence) + 4 ). Když nedosáhne žádného úspěchu, má smůlu a natrvalo ztrácí své magické schopnosti.

 

Geneware

index

Cena dočasně

Cena permanent

Dostupnost dní

PI

Stručný popis

Chameleoní kůže

3,0

6.000

24.000

16/40

4

“chameleoní kůže”

Kosmetické úpravy

0,5

2.000

15.000

12/30

2

různé malé kosm.úpravy

Kožní chloroplasty

1,5

3.000

18.000

15/40

3

potřeba 1/2 jídla, 2x vody

Odolnost zranění

0,8/lvl

5.000/ lvl

30.000/lvl.

14/20

3

odolnost zranění, max. level 6

Otevřené mitochondrie

0,8

6.000

20.000

12/30

3

+1 kost k odoln. proti chladu a žízni

Tkáňové dýchání

1,5

3.000

15.000

12/30

2

+1t proti aerosolovým jedům a k atletickým dovednostem

Upgrade čichu

0,3

3.000

12.000

12/30

2

 

Upgrade hmatu

0,3

3.000

14.000

12/30

2

+1 kost k pozorovacímu testu

Upgrade chuti

0,3

2.500

10.000

12/30

2

založenému na daném smyslu

Upgrade sluchu

0,4

4.000

16.000

12/30

2

Nekumulují se!

Upgrade zraku

0,5

5.000

20.000

14/30

2

 

Vyztužení kostí

2,5

4.000

20.000

14/40

3

jako aluminiové kosti

Zlepšení sítnice

0,5

4.000

18.000

14/40

3

low-light vision