obec Povrly ekoškola Rodiče vítáni UJEP Etická škola Image Map
ŠKOLNÍ AKADEMIE 2017 ve čtvrtek 29. června od 18hod v kině Povrly!
akademie

1. místo v soutěži „Rozpočti si to“ pro mladší žáky


fin_gram Už se stalo tradicí, že se přihlašujeme do soutěže Rozpočti si to, aby žáci získali znalosti v oblasti finanční gramotnosti. Nebylo tomu jinak ani v tomto školním roce. Družstvo Povrlská PĚTKA (žáci 5. třídy) pracovali na online úkolech celé dva měsíce. Řešili rodinný rozpočet – příjmy, výdaje, přivýdělky, pojištění a další věci, které řeší každý měsíc běžná rodina. Nabídnuty jim byly i bonusové úkoly (tvorba prezentací, vebináře, práce s texty apod.) a tzv. kreativní úkoly k jednotlivým hlavním úkolům. Díky nim se děti učily i další dovednosti – spolupráci, práci s texty, naslouchání, kompromisu …. Naše družstvo si vedlo skvěle a získalo 1. místo. Na finálovém dni, který se uskutečnil 19. června v Praze, si žáci mohli za získané „chechtáky“ (získané body) nakoupit v obchůdku trička, psací potřeby, hry, upomínkové předměty atd. Gratulujeme a děkujeme za vynikající reprezentaci školy a obce. Diplom zde

Jaroslava Najmonová

20. června 2017


Itálie 2017


fin_gram Pátá a devátá třída, jejich rodinní příslušníci a další nezařaditelní členové, to byli účastníci dovolené – nebo lépe řečeno expedice – do Itálie. Vyráželi jsme autobusem na 14 hodin dlouhou cestu v autobusovém pekle. Po dojezdu do Lida Adriana, což je asi 100 km od státu San Marino, jsme se ubytovali na apartmánu a nečinně se váleli na pláži celé dlouhé hodiny, stejně jako větší část našeho pobytu. Večer jsme si prošli město a zjistili, kde že to budeme celý týden vlastně bydlet. My, deváťáci, jsme to znali z doby, kdy jsme zde byli v šesté třídě, ovšem potřebovali jsme si vše připomenout. Celý článek zde

Karolína Kurendová

16. června 2017


Obhajoba ročníkových prací


fin_gram Jako každý rok, i letos dostali deváťáci – což jsme mimochodem my – úkol předvést, jak se dokáží vypořádat se svým prvním velkým projektem, s ročníkovou prací. Mám pro vás exkluzivní pohled do zákulisí prací; přesněji řečeno svůj pohled. O pracích jsme věděli již koncem zimy. Některé hlodala myšlenka už dlouhé měsíce dopředu. Například já jsem proškrtávala své nápady už na podzim. Chvála bohu. Pokud bych to neudělala, také by to mohlo skončit nějakou nehoráznou hloupostí. Po dlouhém rozmýšlení jsem zvolila za téma Braillovo písmo a Morseovu abecedu. Připadalo mi to zajímavé. Dalším krokem bylo oslovit učitele, kterého jsme si vybrali za vedoucího práce. V mém případě to byl – opět po dlouhém rozmýšlení - pan učitel Skála. Následovala několikaměsíční práce složená z vytváření prezentace, pracovních schůzek s panem učitelem, analýz, návštěvy Tyflocentra a sběru kapitálu pro mou práci; podkladů, informací a vědomostí. Nebudu kazit budoucím deváťákům překvapení tím, že bych prozrazovala, jaké nástrahy mě potkaly během práce. Řeknu vám jen o jedné, a tou je prokrastinace a lenost celkově. Dejte si na ní pozor, těžko se s ní bojuje a je neskutečně vlezlá. A potom už tu byl den obhajob. Nedopatřením jsem dorazila asi o hodinu dříve, než jsem potřebovala, takže se mi podařilo vynervovat dlouho před obhajobou. A to i přes to, že jsem neměla pocit, že jde o něco těžkého. Hecování i podpora spolužáků mi pomohla se tam postavit a dál už jen mluvit. Pak přišel konec, dotazy a hodnocení. Dostala jsem přes 40 bodů, tedy tam, kam jsem se dostat chtěla. Ročníková práce pro mě byla varováním. Výzvou. Indikátorem chyb. A prostorem k tomu vytvořit něco svého. Pro ostatní žáky, které to čeká, mám vzkaz; máte se na co těšit :)

Karolína Kurendová

16. června 2017


Den dětí v MŠ


fin_gram 1. června se konaly dvě události. Za prvé byly prezentace ročníkových prací. Ještě než jsem si ale srovnala bloček s poznámkami, proměnila jsem se spolu se svými spolužáky na celé dopoledne v pohádkovou postavu. V souladu se svým přirozeným temperamentem jsem se stala vílou. Připravovali jsme totiž Den dětí pro děti z mateřské školky. Pro děti byla v areálu školy připravena spousta stanovišť označených pestrobaztevnými balónky. Děti zde plnily úkoly, na která se mohly vracet a za splnění dostávaly fazolky – za složitější úkoly více, za jednodušší méně. Získané fazolky pak mohly směňovat za dárky a ceny u paních učitelek na školkové zahrádce. Mezi úkoly ke splnění bylo mimo jiné hádání hádanek, skákání v pytli, překážková dráha a chůze na chůdách. Děti si počínaly skutečně skvěle, i ty nesmělé se nakonec odvážily soutěžit a každý z nich získal spoustu fazolek na nákup hraček a sladkostí. V kombinaci s vydařeným počasím a laskavostí bytostí se dětský den moc povedl.

Karolína Kurendová

16. června 2017


Obhájili jsme 4. titul Ekoškola!


fin_gram

Jelikož se Ekotým dost podílí na školním dění, jistě dobře víte, že naše škola má už dlouhá léta titul Ekoškola. Ten ale nestačí jenom získat. Po několika letech se musí také obnovovat formou jakési kontroly, auditu zodpovědných osob z pražského vzdělávacího centra Tereza, které posoudí naše pokroky, naší ekologickou činnost a plnění úkolů. Tuto obhajobu jsme provedli letos znovu před dvěma auditorkama, které nás navštívily 16. května. Mezi nejnáročnější přípravy na audit patřila "rychlovýroba" nového celoškolního Ekokodexu, neboť ten původní se odebral v rámci rekonstrukčních prací v naší škole do věčných lovišť. Říká se, že nejjednodušší cesta nemusí být tou nejlepší, a tak jsme si výrobu nového Ekokodexu opepřili. Nedělali jsme ho jednoduše např. Sepsáním pravidel na flip, ale lepili jsme jej z petlahví, jak se ostatně můžete přesvědčit v pergole. Stálo to spoustu nervů, ale na výsledek je radost se podívat (jen, prosíme, nesahat...) Během auditu musel umět každý člen ekotýmu vysvětlit, jakou zastává v Ekotýmu funkci a čím se tady vlastně zabýváme.V týdnu před auditem probíhala podrobná příprava na tuto pasáž auditu :). Během ní bylo také třeba obnovit plakáty s výsledky sběru, množstvím spotřebované energie a vody, zalít květiny, zkrátka dát vše "do pucu". V den auditu se sešli všichni členové ekotýmu v učebně přírodopisu, kde pomohli připravit pohoštění pro paníauditorky. Návštěva přijela krátce po tom, takže se rovnou začalo s prohlídkou celé školy a školního areálu. Každý povídal o něčem, i když se spoustě moc nechtělo a dělali spíš němé bodyguardy – což ale nevadilo. Rozpovídali jsme se o každé prkotině i o velkých projektech. Možná to některé překvapí, protože výsledky naší práce potkávají dennodenně, ale všechny ty analýzy, záhony, hmyzí domky a to všechno se obvykle neobjevuje jen tak z vesmíru. Zpravidla to musí někdo udělat a když se nad každým pozastavíte, je to docela velký kus práce. Se kterou nám samozřejmě tu a tam pomáháte i vy, a tím pádem máte také svůj podíl na Ekoškole a náš dík. K naší radosti měly stejný názor i auditorky, nebo alespoň vypadaly nadšeně. Na konci auditu jsme si s nimi sedli a promluvili si o celé práci, ony k tomu řekly, co měly na srdci a celkově tam panovala příjemná atmosféra. Byl oceněn náš smysl pro tým a kolektivní spolupráci. Z naší strany auditorky zabodovaly přívětivostí a otevřeností. Na tento den padla hromada občerstvení a stálo nás to pot, čas a duševní rovnováhu, ale vše se vyplatilo; titul Ekoškola jsme úspěšně obhájili a slavnostní předání titulu proběhne 22. 6. v pražském Valdštějnském paláci. Ocenění ekotýmu zde.

Karolína Kurendová

16. června 2017


Vědecký tým Hellraisers v Poháru vědy 2017


fin_gram Vědecké bádání, uskutečněné i neuskutečněné nápady, myšlenky a experimety. Hraní si s jevy okolo nás a dokazování zákonů, které definuje sama příroda. Půl roku usilovné věděcké práce stojí za týmem mladých vědců z naší školy, kteří se rozhodli reprezentovat školu ve vědecké soutěži Pohár vědy. Jako tým pak měřit své síly po boku dalších vědců. Sedmák Marek a osmáci Ondra, Martin a Matěj vytvořili tým Hellraisers. Společně splnili všechny velmi náročné vědecké výzvy, dokázali mnoho experimetů a přišli s řadou velmi dobrých inovací a nápadů. Probojovali se na 26. místo z více než stovky dalších vědeckých týmu z celé České republiky. Není to ovšem jen jejich zásluhou. Do vědeckých úkolů byla totiž zapojena celá osmá třída, která plnila pokyny, prováděla experimenty, vyvozovala závěry a na všechny výzvy se poctivě připravovala. Za vědecký tým Hellraisers a za pana učitele Kováře ji patří velký dík. Fotogalerie - zde.

Mgr. Ladislav Kovář

29. května 2017


Rozpočti si to – 1. místo v celorepublikovém kole


zavod Vše začalo v listopadu 2016 nevinnou větou: „Pomohli byste nám s pár úkoly do soutěže Rozpočti si to??“ Úkolů časem přibývalo a my (já, Matěj a Ondra) jsme ani nepostřehli, že jsme natrvalo právoplatnými členy týmu Šetřílků. Obrovská jízda na horské dráze. Tak nějak vypadal průběh soutěže. Někdy nahoře, jindy až moc dole. Někdy do smíchu, jindy do pláče. Hlavy se nám motaly, ale nebylo úniku. Šli jsme si za zlatem. Naučili jsme se spoustu věcí, které se nám budou hodit v životě. Napsat recenzi, strukturovaný životopis, motivační dopis, být reportérem/kou v terénu, učitelem/kou pro mladší spolužáky, či hercem/čkou v krátkých šotech, vést rozhovor, diskutovat, argumentovat. Nic z toho nebylo zadarmo. Spousta času. Všechny nástrahy jsme zvládli a dosáhli jsme až republikového kola. Tam jsme obhájili, že jsme zkrátka nejlepší a ANO. Je to tak…. Jsme 1. !!! Po několika dlouhých měsících je tady konec a my jsme si odvezli kromě moc hezkých cen i zkušenosti na celý život. Soutěžní videa najdete v naší videogalerii. Díky.

Šetřílci: Natálie Bujná, Eliška Krunčíková, Míša Křivková, Ondra Jeníček, Matěj Hnízdil a Věra Slezáčková)

Natálie Bujná

24. května 2017


Celostátní kolo geologické olympiády


zavod Druhý den našeho cyklistického výletu v době, kdy ostatní ještě spali zachumlaní v peřinách na pokojích, seděly jsme já a paní učitelka Vaněčková již ve vlaku do Mladé Boleslavi, poté do Prahy a nakonec do Říčan. Konalo se tam totiž celostátní kolo Geologické olympiády. Ačkoliv jsem si upřímě příliš nefandila, bylo mi trapné se tohoto kola neúčastnit. Zatratila jsem kvůli němu dokonce i výlet na opuštěné letiště v Hradčanech, kam se zbytek mých vrstevníků vypravil. Později jsem toho trochu litovala. Geologická olympiáda se konala na říčanské základní škole formou 10 venkovních stanovišť s nejrůznějšími úkoly. Krom těch lehkých, které jsem bez problému zvládla, byly zde i zákeřnější problémy. Například někomu, kdo pod binokulární lupou horniny nikdy nezkoumal, přišel každý vzorek jako trocha písku (nebo čeho vlastně...). Kdybyste to nepoznali, toto byl právě můj případ. Absolvovala jsem všechna stanoviště a s paní učitelkou prošla ve volném čase do vyhlašování celé Říčany. Vyhlašování moderoval ten samý pán, který moderuje Zázraky přírody, pan Kořen. Každý si přišel pro cenu útěchy, tzn. dvě knížky, bloček a propisku. Celkové pořadí se naštěstí neudávalo, a i když výsledky už znám, jen nerada bych se s nimi chlubila. (Žádná hitparáda to vpravdě nebyla.) Jako pozitiva beru to, že jsem se do tohoto kola vůbec dostala a že jsme na této akci dostaly grilované maso a vládla tam příjemná prosluněná atmosféra. Bylo zajímavé se tam jet podívat a nasbírat několik nových zkušenosti. Výsledky zde.

Karolína Kurendová

24. května 2017


Starší články naleznete v archivu www stránek.
gradebook (8K)


přesný čas je Přesný čas

počítadlo.abz.cz

nejbližší akce

29. 6. se koná od 18.00 tradiční školní akademie
30. 6. ukončíme školní rok rozdáním vysvědčení

školní časopis

Vytvořili jsme pro vás nový email určený pro zasílání příspěvků, připomínek či jakýchkoli návrhů a podnětů do školního časopisu Buňka: bunka@zspovrly.cz. Budeme moc rádi, pokud ho budete využívat.

zanechej vzkaz

kde nás najdete?

mapy_seznam (15K)

projekty a dotace

2017_logo_projekt_pocitame_s_vami
V rámci Výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování - Šablony pro MŠ a ZŠ se naše škola zapojila ve školním roce 2016/2017 do projektu s názvem „Počítáme s vámi“, reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0001413. Díky dotaci jsme mohli přijmou na ZŠ speciálního pedagoga, do MŠ školního asistenta, děti mohou navštěvovat mimoškolní vzdělávací aktivity - 4 kroužky doučování, 2 čtenářské kluby a klub zábavné logiky a deskových her, pro pedagogy je zajištěno další vzdělávání v oblasti matematické gramotnosti (ZŠ) a inkluzivního vzdělávání (MŠ), učitelé ZŠ si mohou zvýšit kompetence ve využívání metody CLIL nebo si vyzkoušet tandemovou výuku.

2014_logo_projekt_didaktika_pro_kyberprostor (3K)
V rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, prioritní osy 1 – Počáteční vzdělávání, oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání výzva 57 se naše škola zapojila do projektu Šikovné ruce, reg. č.: CZ.1.07/1.1.00/57.0341

2014_logo_projekt_didaktika_pro_kyberprostor (3K)
V rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, prioritní osy 1 – Počáteční vzdělávání, oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání výzva 56 se naše škola zapojila do projektu Angličtina bez hranic, reg. č.: CZ.1.07./1.1.00/56.1389

JA_czech (8K) VSE_ekonomicka (9K) Ve školním roce 2014/2015 je naše škola zapojena do projektu Minipodnikání na ZŠ (Reg. č. CZ.1.07/1.1.00/54.0062), jehož realizátorem je vzdělávací nezisková organizace Junior Achievement o.p.s. a Vysoká škola ekonomická v Praze. Projekt je podpořen ESF, EU, MŠMT ČR, a OP vzdělávání pro konkurenceschopnost. Do projektu se zapojilo 19 minipodniků z celé ČR. Rozhodli jsme se, že výtěžek z „podnikání“ předáme Fondu Sidus (www.fondsidus.cz), který si klade za cíl dlouhodobě podporovat nemocné a potřebné. S touto obecně prospěšnou společností mnoho let spolupracujeme. Na naší škole vznikly dva minipodniky MarPo a Green4Kids

Škola je zapojena do výzvy EU peníze školám. V rámci klíčové aktivity III/2 (Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT) jsme zpracovali DUMy z těchto tematických okruhů:

Anglický jazyk Český jazyk(I. a II. st.) Dějepis(II. st.) Dějepis – konflikty Fyzika(6. a 7. r.) Fyzika(8. a 9. r.) Geologie(II. st.) Hudební výchova Lidské tělo(I. st.) Matematika(I. a II. st.) Objevy(I. st.) Přírodověda Regionální zeměpis ČJ - Cvičení pro dys poruchy Živá příroda(II.st.) Chemie(II. st.) Výchova ke zdraví Výtvarná výchova

Pro kontakt na tvůrce DUMů využijte školní email.



Snažíme se využívat evropské dotace

2014_logo_projekt_didaktika_pro_kyberprostor (3K)
Naše škola se v letošním školním roce zapojila do projektu Didaktika pro kyberprostor (DIKYPR), Reg. Č.: CZ.1.07./1.3.00/51.0027, jako partner společnosti itelligence, a.s.

2014_itelligence-logo (7K)
Projekt je zaměřen na vzdělávání pedagogů v oblasti práce s mobilními ICT typu notebook/tablet.

Škola je spolupracující organizací projektu Region
- Program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji

NEPZ_certifikat (6K) Odborná komise, jako první v ČR, nám udělila ocenění FINANČNĚ GRAMOTNÁ ŠKOLA. Ocenění uděluje portál Finanční gramotnost do škol na základě předem jasných kritérií.

NEPZ_certifikat (6K) Vzděláváním našich žáků a jejich zapojením do projektu Nejbohatší Ekosystémy Planety Země, se aktivně podílíme na ochraně tropického deštného pralesa a na záchraně zvířat z černých trhů.





NSA-logo (25K) edu_in (4K) tvoriva_skola (9K) Green_life (18K)

Pohledem

spolecne_proti_drogam (3K)

nástroje ve výuce


Ve výuce využíváme sadu kancelářských nástrojů LibreOffice.


logo_smart (17K)

Používáme nástroje pro interaktivní tabule od Smart Technologies.


logo_smart (17K)

Matematický nástroj pro rýsování.


logo_smart (17K)

3D modelování prostorových objektů.


logo_google (226K)

Využíváme služeb Google pro prezentaci fotografií, videozáznamů a analýze přístupů na www stránky školy. Využíváme též sociální síť Google+.


logo_xubuntu (32K)

Využíváme operační systém Xubuntu.
2017 zspovrly.cz