obec Povrly ekoškola Rodiče vítáni UJEP Etická škola Image Map
Přejeme krásné prožití letních prázdnin.
- ředitelské volno na den 1. a 2. září 2016

X-Terra triatlon Libouchec


financni gramotnost Po roce jsme opět vyrazili na X-terru triatlon do Libouchce. Letos nemohli pro zranění startovat naši zkušení borci (Zdenda Erlebach a Kryštof Besser). Nehodili jsme flintu do žita a čest Povrláků se vydali hájit další. Naše ekipa čítala 8 závodníků, 7 členů realizačního týmu a 5 doprovodných vozů. Připomínali jsme profesionální triatlonové družstvo. A to doslova. Všichni byli výborně připraveni a k závodu přistoupili naprosto zodpovědně. Nikdo nežehral na časté dešťové přeháňky, studenou vodu při plavání, těžkou technickou trať na kole nebo extrémně náročné běžecké okruhy. Během závodu všichni prokázali výbornou morálku a sáhli si až za hranici svých sil a možností. Naši byli prostě úžasní! Na start se postavili zkušení „mazáci“, ale i naprostí nováčci. Pořadatelé letos připravili opravdu velice těžkou trať a na závodníky čekalo 100 m plavání, 7,5 km na kole a na závěr 3 km běhu. Tempo bylo hned od začátku zběsilé a čekalo se kdo závod tzv. „přepálil“. Naši to nebyli. Plavání začali zvolna a v polovině cyklistické části nezadržitelně dotahovali čelo závodu. Skvělá běžecká „orienťácká“ příprava většiny našich závodníků se plně projevila při běhu. Bolelo to, ale postupně předbíhali jednoho závodníka za druhým. V cíli pak mohla propuknout radost. Mladší děvčata získala všechna místa na stupních vítězů. První Tinka Dalihodová, druhá Naty Bujná a třetí Mája Vlčková. Bombááá! Starší holky ovládla Karča Kurendová. V mladších chlapcích skončil druhý Matěj Hnízdil, a kdyby byla trať o něco delší, zajisté by vyhrál. Ve starších chlapcích bral 4. místo „brambory“ Fanda Riedl, stejně jako „benjamínek“ výpravy Jája Rajtorová v mladších děvčatech. Svůj první triatlon v životě dokončila i Klárka Besserová a to je pro ni vítězství! Obrovský dík zaslouží i rodiče našich závodníků. Zajistili odvoz kol, pomáhali v depu, povzbuzovali na trati, fotili, podávali občerstvení vyčerpaným závodníkům a někdy byli více nervozní než jejich svěřenci:-D. BYLI JSTE NAPROSTO ÚŽASNÍ!!!! Byla to skvělá atmosféra, zábava a zážitky zůstanou v paměti hodně dlouho. Díky moc!!!

Štěpán Hauzner

29. června 2016


... a zase ta finanční gramotnost!


financni gramotnost Víte jak vznikly peníze? Co je cash flow? Jak velikou finanční rezervu bychom měli mít pro nenadálé události? Jak řídit rodinný rozpočet? ... Tak na to by vám již „fundovaně“ uměli odpovědět další žáci z naší školy ­ tentokrát žáci 5. třídy. Druhým rokem se účastníme soutěže Rozpočti si to, která je zaměřena na finanční gramotnost. A druhým rokem úspěšně. Nejen, že se družstvo po splnění online úkolů dostalo mezi 10 nejlepších a tudíž postoupilo do finálového – republikového kola, ale ono opět vyhrálo. Děti prokázaly, že znalosti z tohoto oboru opravdu mají. A mimo to, umí velmi dobře komunikovat a prezentovat svoji práci. Finanční gramotnost se na naší škole dobře zabydlela a já mám radost, že jsem mohla být u toho.

Jaroslava Najmonová

28. června 2016


Olympijský den


den_s_devitkou Ve středu 22. 6. 2016 se naše škola zapojila do oslav Mezinárodního olympijského dne. V rámci oslav žáci vytvořili obrázky v okolí školy. Malby obsahovaly olympijskou tématiku a prohlédnout si je můžete i na webových stránkách školy. Dalším a hlavním bodem programu byl Olympijský běh. Startovalo se na místním fotbalovém hřišti a cíl byl v areálu školy. Nejen samotná trať, ale i slunečné a teplé počasí, dali pořádně zabrat všem běžcům. Účastníci ctili známé Coubertinovské heslo: „Není důležité vyhrát, ale zúčastnit se“. Přesto bylo možné na trati vidět úžasné výkony a nespočet „férových“ běžeckých soubojů. Zvítězili všichni, kteří úspěšně doběhli. V cíli každý obdržel pamětní diplom a sportovní náramek. Atmosféra byla skvělá a bavili se všichni. Díky moc žákům, pedagogům za účast a pomoc při organizaci dobré věci. Výsledky skupin zde.

Štěpán Hauzner

22. června 2016


Den s devítkou z Roudnice


den_s_devitkou Středa 15. června se stala dnem, kdy žáci devátého ročníku zdatně reprezentovali naši školu. Jako hostitelé přivítali a provedli školou milou návštěvu. Jednalo se o žáky 9. třídy základní školy z Roudnice nad Labem, které doprovázela zástupkyně školy a třídní učitelka žáků. Naši deváťáci si pro ně připravili následující program. Uvítání proběhlo na nádraží Povrly, kde je očekávali chlapci s paní učitelkou Melounovou. Cestou do školy je seznámili s obcí, představili jim sportovní a zimní stadion, využívané při hodinách tělesné výchovy, v areálu školy je seznámili s naučnou stezkou. Po vstupu do školy se žáci obou tříd navzájem přivítali a následovala prohlídka školy. Jednotliví žáci jim postupně představili aktivity a práci žáků v rámci programu Ekoškola, činnost parlamentu školy, zastoupené zájmové kroužky. Návštěva si též se zájmem prohlédla místnost modelářského kroužku, navštívila třídu I. B, kde se seznámila se s programem Začít spolu a s prací prvňáků v centrech. Prohlédli a ocenili výzdobu školy, naši deváťáci též představili své ročníkové práce, v rámci kterých provedli dílčí úpravy učeben či zařízení školy. Společně navštívili učebnu Etické výchovy a na závěr prohlídky školy mohli shlédnout prezentaci letošní ročníkové práce žáka 9. ročníku. Po krátké přestávce následovala druhá část programu, kdy naši deváťáci pod vedením pana učitele Kováře připravili pro své vrstevníky ukázku zajímavé výuky fyziky. Žáci se rozdělili do center a své protějšky si vyzkoušeli ze základních fyzikálních zákonitostí a jevů. Vedle klasických pokusů s elektřinou a zvukem (elektrický obvod formou hry, hraní na skleničky) žáci předvedli pokusy z optiky (laserový paprsek ve skutečnosti i s využitím výpočetní techniky), Faradayův objev elektromagnetické indukce či netradiční pokusy s elektrostatikou. Svůj úkol naši deváťáci splnili skvěle. V poslední části programu návštěvy se role vyměnily. Naši žáci i učitelé byli seznámeni s využitím Kim-ballu v hodinách tělesné výchovy. Společně si pod vedením p. učitelky vyzkoušeli několik zajímavých sportovních aktivit s tímto míčem. Čas strávený společně s návštěvníky velmi rychle uběhl. Při rozloučení jsme si všichni rádi vyslechli slova pochvaly za připravený program a hlavně ocenění vystupování a zapojení našich deváťáků. Jsme též rádi, že bylo dohodnuto v programu vzájemných návštěv pokračovat v dalším školním roce. Na závěr tímto ještě jednou děkujeme našim deváťákům za skvělé zahájení této velmi zajímavé spolupráce se základní školou z jiného regionu.

Mgr. Eva Hájková

15. června 2016


Proměna školní zahrady


trofej Na podzim loňského roku vznikl projekt na úpravu školní zahrady, v rámci které mají vzniknout v zahradě nová stanoviště sloužící jejím návštěvníkům jak k relaxaci a hrám, tak i poznávání přirozených přírodních procesů. Projekt byl přihlášen do grantové výzvy Zelené oázy, kterou vloni vydala Nadace Partnerství. V ní škola bohužel finanční částku na realizaci projektu nezískala. K alespoň částečné realizaci proměny zahrady škole pomohla finanční částka získaná z další grantové výzvy, kterou letos na jaře ve spolupráci se společností Ikea vyhlásilo Vzdělávací centrum Tereza koordinující programu Ekoškola v ČR. V současné době vzniká na školní zahradě stanoviště nazvané Lesní zákoutí, jehož součástí je pocitový chodník, lesní zvonkohra, záhon s okrasnými trvalkami a původními keři a také naučná tabule se vzorníkem dřevin. Na vzniku stanoviště se podíleli kromě žáků 7., 8. a 9. ročníku a zaměstnanců školy také paní Lenka Hadrabová, která zajistila dodání zmíněných rostlin, a pan Ivan Málek. Ten zajistil veškerý dřevěný materiál pro pocitový chodník a také výrobu lesní zvonkohry. Za tuto pomoc oběma moc děkujeme. Paní Hadrabové patří navíc obrovské poděkování za čas a odbornou pomoc, kterou škole poskytla z pozice zahradní architektky při projektování jednotlivých stanovišť během vzniku projektu.

Mgr. Hana Vaněčková

15. června 2016


Dvoudenní soustředění orientačního běhu


orientak V pátek 10. 6. jsem nebyla ve škole. Nebyl tam ani Matěj, ani Ondra, byli jsme totiž na dvoudenním soustředění orientačního běhu. Vyráželi jsme spolu s panem Hnízdilem a paní učitelkou Slezáčkovou hned ráno a jeli jsme do kempu poblíž Doks. Cestu jsme si krátili hrou. Po tom, co jsme se ubytovali v chatce, jsme vyrazili do terénu s mapou a buzolou v ruce. Okolí kempu nabízelo příjemný terén pro orientační běh a i počasí nám přálo. Běhalo se hlavně po lesních cestách a pěšinách, i když občas bylo třeba z cesty sejít. Ačkoliv jsem se v jednu chvíli ocitla z nepochopitelných důvodů mimo mapu, nakonec jsem i já doběhla zpět do kempu, kde byl start i cíl. To samé jsme za chvilku běželi znovu, ale tentokrát v opačném směru. Po doběhnutí jsme se zplavení a s radostí vrhli do bazénu a pokoušeli se jeden druhého utopit. Přes veškeré toto úsilí zůstal náš tým úplný. Následovala hra Aktivity. Já s paní učitelkou jsme vyhrály, tudíž jsme měli podle dřívější dohody nárok na obsluhu u oběda od dvojice protihráčů, přičemž 100% z nich to neslo nelibě :D Čas k odpočinku po obědě jsme věnovali hraní pokeru. Následoval další trénink na mapě v okolí kempu. Tentokrát se běhalo i po louce a v trochu jiných místech. Následoval opět bazén. Poker jsme střídali s hraním basketbalové hry jednadvacítky. Třetí běh tohoto dne nebyl v lese, ale v blízkém městě. Místo kontrol zde byly bílo-červené fáborky bez kleštiček, a tak jsme se každého z nich jen dotkli. Šlo zde především o to odhadnout, kterými ulicemi se lze nejrychleji dostat k další kontrole. Samozřejmě zde byly pozemky, které byly soukromé, oplocené a tudíž nám zapovězené. Tento běh byl trochu delší, než předchozí dva, ale i ten jsme bez větších problémů absolvovali. Za odměnu jsme si zajeli pro nějaké jídlo na večeři. Za co jsme byli v prostřed cesty z obchodu vysazeni z auta a vybídnuti, ať se do kempu dostaneme sami, netuším. Výsadek ovšem proběhl v oblasti, kterou jsme už znali, a tak to nebyl problém. Potom přišel čas rozdělat oheň a udělat si nad ohněm to co si nakoupil, ať už to byl samotný buřt, v mém případě nepříliš kvalitní klobása nebo ostré fazole. Když jsme se nabažili zírání do plamene, výroby loučí a vzájemných pokusů vystrašit se, vyrazili jsme, už v úplné tmě, na poslední běh toho dne. Probíhal v areálu kempu a skládal se pouze z pěti kontrol, ke kterým jsme mohli přibíhat v libovolném pořadí dle našeho uvážení. Až na to, že se někteří z nás málem přerazili – dvakrát, na stejném místě – bylo to zajímavé zakončení dne. Následovala už jen chvíle zírání na hvězdy a spánek.

Druhý den jsme vstali plní nenávisti ke vstávání, nasnídali se a šli jsme si zas lehnout, až do začátku dalšího, posledního běhu. Byl tvořen poměrně dlouhými přeběhy mezi jednotlivými kontrolami a bylo na každém z nás, jestli vsadí na jistotu a půjde po cestách, nebo využije "zkratek" přes les. Důležité bylo najít nejvhodnější kombinaci těchto variant. Teď už zbývao jen sbalit věci, uklidit vše, co bylo na podlaze a vydat se domů. Po cestě jsme hledali příležtost se naobědvat, uspěli jsme napotřetí, ale bylo to příjemné zakončení celého pobytu. Tímto chci poděkovat panu Hnízdilovi a paní učitelce Slezáčkové za umožnění pobytu, přípravu map a tratí a za program, a Matějovi a Ondrovi za skvělou společnost. Bylo to, jak by řekla paní učitelka, "bahno".

Karolína Kurendová, 8. třída

13. června 2016


Kamenický Šenov - orienťák


orientak „Rychle se najezte, v 13:45 vyrážíme!“ byla slova paní učitelky při vchodu do jídelny. Jídlo jsme do sebe doslova naházeli a už jsme seděli v autě. Paní učitelka zařadila 5 a jeli jsme do Kamenického Šenova. Tam na nás čekal pan Štrojsa s paní Štrojsovou. V ruce drželi mapu a s úsměvem na tváři nám mávali. V Kamenickém Šenově jsme sice nebyli poprvé. Dneska jsme ale přijeli z jiné strany. Já jsem vybíhala poslední. 1. kontrolu jsem našla. 2. kontrola byla ale oříšek. Musela jsem šlapat do takového krpálu, že se mi dělaly mžitky před očima. Už už jsem lapala po dechu a to jsem před sebou měla ještě osm kontrol. Žádný fňukání. Nabrala jsem pár sil a vyběhla ke 3. kontrole. Tam jsem potkala Máju a Ondru. „Tak co, máte 3. kontrolu?“ zeptala jsem se. „Ne, nemůžeme ji najít.“ A tak jsme bloudili a hledali 3. kontrolu. Nakonec s radou paní učitelky jsme doběhli k 3. kontrole. Zde už jsme sice každý mapoval sám, ale držela jsem se Ondry a Máji. Cesta na 8. kontrolu byla pro většinu lehká. My však chytli roj vos, který se držel u země. Najednou jsem slyšela, jak Ondra křičí: „Do háje vosy!!!“ Začal skákat jako laňka. Nebyl však sám. Já i Mája jsme také tak poskakovaly. Mně na rozdíl od Ondry a Máji uvízla bota v bahně a zůstala mi tam. Pak se spustil výbuch smíchu. Po chvilce mi botu podali a běželi jsme dál. Mezi námi a 9. kontrolou stála louka. Začali jsme sprintovat a pomaličku dohánět ztráty. Já ale „na klasiku“ spadla. Letěla jsem pusou napřed. Super. Ondra i Mája výbuch smíchu, ale běželi jsme dál. Už jsem si myslela, že je konec, ale zaběhli jsme do úseku plného kopřiv. Všichni jsme zase skákali jak laňky. Zde byla poslední 10. kontrola. Teď se spustil velký sprint do cíle. Všichni naprosto vyčerpaní, si natočili vodu v místním čistém pramenu a odpočívali. Unaveni, promáčeni a propoceni jsme nasedli do auta a vyjeli zpět. Prima. Příště opět vyrážíme...

Natálie Bujná, 7. třída

13. června 2016


Starší články naleznete v archivu www stránek.
gradebook (8K)


přesný čas je Přesný čas

nejbližší akce

1. a 2. 9. ­ ředitelské volno
5. 9. ­ zahájení vyučování
17. 9. - oslavy ke 40. výročí ZŠ a MŠ Povrly

školní časopis

Vytvořili jsme pro vás nový email určený pro zasílání příspěvků, připomínek či jakýchkoli návrhů a podnětů do školního časopisu Buňka: bunka@zspovrly.cz. Budeme moc rádi, pokud ho budete využívat.

zanechej vzkaz

kde nás najdete?

mapy_seznam (15K)

projekty a dotace

2014_logo_projekt_didaktika_pro_kyberprostor (3K)
V rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, prioritní osy 1 – Počáteční vzdělávání, oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání výzva 57 se naše škola zapojila do projektu Šikovné ruce, reg. č.: CZ.1.07/1.1.00/57.0341

2014_logo_projekt_didaktika_pro_kyberprostor (3K)
V rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost, prioritní osy 1 – Počáteční vzdělávání, oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání výzva 56 se naše škola zapojila do projektu Angličtina bez hranic, reg. č.: CZ.1.07./1.1.00/56.1389

JA_czech (8K) VSE_ekonomicka (9K) Ve školním roce 2014/2015 je naše škola zapojena do projektu Minipodnikání na ZŠ (Reg. č. CZ.1.07/1.1.00/54.0062), jehož realizátorem je vzdělávací nezisková organizace Junior Achievement o.p.s. a Vysoká škola ekonomická v Praze. Projekt je podpořen ESF, EU, MŠMT ČR, a OP vzdělávání pro konkurenceschopnost. Do projektu se zapojilo 19 minipodniků z celé ČR. Rozhodli jsme se, že výtěžek z „podnikání“ předáme Fondu Sidus (www.fondsidus.cz), který si klade za cíl dlouhodobě podporovat nemocné a potřebné. S touto obecně prospěšnou společností mnoho let spolupracujeme. Na naší škole vznikly dva minipodniky MarPo a Green4Kids

Škola je zapojena do výzvy EU peníze školám. V rámci klíčové aktivity III/2 (Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT) jsme zpracovali DUMy z těchto tematických okruhů:

Anglický jazyk Český jazyk(I. a II. st.) Dějepis(II. st.) Dějepis – konflikty Fyzika(6. a 7. r.) Fyzika(8. a 9. r.) Geologie(II. st.) Hudební výchova Lidské tělo(I. st.) Matematika(I. a II. st.) Objevy(I. st.) Přírodověda Regionální zeměpis ČJ - Cvičení pro dys poruchy Živá příroda(II.st.) Chemie(II. st.) Výchova ke zdraví Výtvarná výchova

Pro kontakt na tvůrce DUMů využijte školní email.



Snažíme se využívat evropské dotace

2014_logo_projekt_didaktika_pro_kyberprostor (3K)
Naše škola se v letošním školním roce zapojila do projektu Didaktika pro kyberprostor (DIKYPR), Reg. Č.: CZ.1.07./1.3.00/51.0027, jako partner společnosti itelligence, a.s.

2014_itelligence-logo (7K)
Projekt je zaměřen na vzdělávání pedagogů v oblasti práce s mobilními ICT typu notebook/tablet.

Škola je spolupracující organizací projektu Region
- Program environmentální výchovy v Ústeckém a Karlovarském kraji

NEPZ_certifikat (6K) Vzděláváním našich žáků a jejich zapojením do projektu Nejbohatší Ekosystémy Planety Země, se aktivně podílíme na ochraně tropického deštného pralesa a na záchraně zvířat z černých trhů.





NSA-logo (25K) edu_in (4K) tvoriva_skola (9K) Green_life (18K)

Pohledem

spolecne_proti_drogam (3K)

nástroje ve výuce


Ve výuce využíváme sadu kancelářských nástrojů LibreOffice.


logo_smart (17K)

Používáme nástroje pro interaktivní tabule od Smart Technologies.


logo_smart (17K)

Matematický nástroj pro rýsování.


logo_smart (17K)

3D modelování prostorových objektů.


logo_google (226K)

Využíváme služeb Google pro prezentaci fotografií, videozáznamů a analýze přístupů na www stránky školy. Využíváme též sociální síť Google+.


logo_xubuntu (32K)

Využíváme operační systém Xubuntu.
2016 zspovrly.cz